Zviedrijā ir pārdoti aptuveni 200 000 "Apple" izstrādāto planšetdatoru "iPad" un to īpašnieki ierīci galvenokārt lieto, lai darbotos jeb "sērfotu" internetā, liecina vairāk nekā 2000 "iPad" lietotāju aptauja, kuru veicis zviedru digitālo risinājumu uzņēmums "Daytona".
Pētījums liecina, ka 67,4% aptaujāto savu "iPad" lieto vairākas reizes dienā, taču galvenokārt vakaros pēc plkst.18, kad to lietojuši 51% aptaujāto. 78% respondentu teikuši, ka planšetdatoru lietojot mājās, viesistabā, bet 29% - tualetē.
Visbiežāk "iPad" lieto e-pasta, ziņu un laikrakstu lasīšanai internetā, arī skatoties video vai darbojoties sociālajos tīklos. Visbiežāk lietotā aplikācija ir "Apple" pārlūkprogramma "Safari", kas tiek pārdota, jau instalēta visos "iPad" modeļos, liecina "Daytona" pētījums.
Digitālo risinājumu uzņēmums ļoti detalizēti iztaujājis "iPad" lietotājus, cita starpā konstatējot, ka aptuveni 70% saistībā ar planšetdatora ieguvi mazāk lieto parasto galda vai portatīvo datoru. Aptuveni 35% mazāk skatās televizoru, taču, iespējams, televizora vietā to pašu saturu skatījušies ar savu "iPad".
Nesen demonstrējot Latvijas sociālā tīkla "draugiem.lv" topošo jauno interneta televīzijas pakalpojumu "draugiem.tv", arī tika izmantots "iPad".
Salīdzinot šī gada pētījumu ar aptauju, kas veikta pērn ar mazāku respondentu skaitu, "Daytona" konstatē, ka "iPad" lietošanas paradumi nav būtiski mainījušies gada laikā, taču gada laikā planšetdatori tikuši pirkti un lietoti arī ārpus Zviedrijas lielākajām pilsētām. 30% aptaujāto "iPad" lietotāju dzīvo kādā no Zviedrijas mazpilsētām - pērn to īpatsvars bija tikai 16%. Savukārt "iPad" lietotāju īpatsvars lielajās pilsētas (Stokholmā, Gēteborgā, Malmē), pateicoties ierīces pārdošanai, citviet sarucis no 78% pērn līdz 61% šogad, kad "iPad" vēl bija jaunums Zviedrijā un citās valstīs.
Tomēr skaitļi arī liecina, ka "iPad" izplatība bijusi galvenokārt uz lētāku modeļu rēķina. Ja pērn 89% no respondentiem teica, ka viņu planšetdatoriem ir mobilā interneta (3G) pieslēgums, tad šogad skaits ir sarucis līdz 54,2%. Pārējie izmanto lētākus "iPad" modeļus, kurus var pieslēgt internetam tikai bezvadu "WiFi" pārklājuma zonās, kamēr 3G var lietot teju visā Zviedrijas teritorijā.
Kā izriet no "Daytona" mājaslapas, kur arī publicēts pētījums, uzņēmums nodarbojas ar digitālo mediju izstrādi, tostarp video skatīšanās rīkiem un dažādām interaktīvām mājaslapām. Uzņēmums izstrādājis zviedru starptautiskās celtniecības koncerna "Skanska" jaunās mājaslapas dizainu un veicis darbus mobilo telefonu ražotāja "Nokia" klientu lojalitātes programmas popularizēšanai internetā.